Cart

Nu ai niciun produs în coș.

Blog

  • Home

Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: Radiografia reală a învățământului primar și gimnazial de Georgiana Baciu

Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: Radiografia reală a învățământului primar și gimnazial de Georgiana Baciu

Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: Radiografia reală a învățământului primar și gimnazial

 

În perioada 13–29 mai 2025, elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au susținut Evaluările Naționale, conform calendarului stabilit de Ministerul Educației. Aceste evaluări au rol diagnostic și oferă o imagine clară asupra nivelului de competențe dobândite de elevi în ciclurile primar și gimnazial.

Calendarul Evaluărilor Naționale 2025

Clasa a II-a (EN II): 

– 13 mai: Limbă și comunicare – scris (Limba română / Limba maternă) 

– 14 mai: Limbă și comunicare – citit (Limba română / Limba maternă) 

– 15 mai: Matematică și explorarea mediului 

– 16 mai: Limbă și comunicare – scris & citit (Limba română pentru minoritățile naționale)

Clasa a IV-a (EN IV): 

– 20 mai: Limbă și comunicare (Limba română / Limba română pentru minoritățile naționale) 

– 21 mai: Matematică și științe ale naturii 

– 22 mai: Limbă și comunicare – Limba maternă

Clasa a VI-a (EN VI): 

– 27 mai: Limbă și comunicare  

– 28 mai: Matematică și științe ale naturii 

– 29 mai: Limbă și comunicare – Limba maternă

       Începând cu acest an, rezultatele obținute la evaluări au fost exprimate sub formă de punctaje. La solicitarea scrisă a elevului sau a părinților, aceste punctaje au putut fi echivalate în note sau calificative fiind trecute în catalog. Această modificare a oferit o flexibilitate aparte  în interpretarea rezultatelor și a permis o adaptare eficientă la nevoile individuale ale elevilor. Evaluările Naționale nu sunt doar un instrument de măsurare a performanțelor elevilor, ci și un ghid pentru profesori și părinți. Rezultatele obținute au oferit informații valoroase despre progresul elevilor și despre ariile care necesită îmbunătățite. Astfel, cadrele didactice au putut ajusta strategiile de predare, iar părinții au sprijinit în mod  eficient procesul de învățare al copiilor. Pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, părinții  și–au exprimat în scris acordul sau dezacordul cu privire la modul în care copiii lor au susținut evaluările: în condiții speciale, în condiții normale sau alegând să nu participe. Această măsură a asigurat o abordare incluzivă și adaptată nevoilor fiecărui elev.

       Evaluările Naționale din 2025 au reprezentat un pas important în monitorizarea și îmbunătățirea calității învățământului primar și gimnazial. Prin implicarea activă a elevilor, profesorilor și părinților, aceste evaluări au contribuit la construirea unui sistem educațional  eficient și adaptat nevoilor actuale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Descoperă mai multe la Editura Rafet

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura